سئو با کمترین هزینه

قیمت سئو در سال 1403 راهنمای کامل هزینه بهینه سازی سایت

این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین و ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین می‌کرد، اما الزاماً به رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمی‌شد. می‌توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و می‌توانید برای موتورهای جستجو بنویسید. درس‌های مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشده‌اند. در محاسبات بالا بازگشت مشتریان در آینده در نظر نگرفته شده و در نتیجه این محاسبه فاقد اعتبار است.

مسلما وقتی شما برای چیزی که قابل لمس نیست هزینه می‌کنید، دچار شک و تردید هستید و این کاملا منطقی است. اما اگر در هر ثانیه بدانید که هزینه‌هایتان چگونه دارند تبدیل به سرمایه می‌شوند و قرار هم نیست تمام بودجه‌ی خود را یک‌جا خرج کنید، این شک و تردید تاحدودی برطرف می‌شود. از آن گذشته اگر شما قیمت سئو خود را به صورت ماهانه و براساس پیشرفت پروژه و طبق گزارش‌هایی روزانه پرداخت کنید، با چشمان باز به سرمایه‌گذاری خود ادامه می‌دهید. تعرفه خدمات سئو یا هزینه سئو وبسایت در بسیاری از اوقات و شرایط متفاوت هست و به چند فاکتور عده بستگی دارد. همان طور که می دانید سئو یکی از روش های افزایش فروش و افزایش بازدید سایت می باشد اما این کار عملا شیوه ای بسیار سخت و سنگین می باشد که نیاز به دانش تخصصی در این زمینه دارد. لیست قیمت سئو که در ادامه درج شده است، دید مناسبی به شما می دهد که اصولا چه کارهایی باید برای رشد سئو وبسایت انجام شود.

یکی از عوامل مهم در سئو سایت و هزینه های مربوط به آن، وضعیت فعالیت رقبا است. اینکه رقبا تا چه حد فعال هستند یا روی سئو سایت خود چه کارهایی انجام می دهند، در هزینه های نهایی سئو موثر است. تولید محتوا نیز بستگی به نوع وبسایت هزینه های مربوط به خود را میطلبد. تولید محتوا می تواند توسط خود مجموعه انجام شود یا اینکه برون سپاری شود. همانطور که اشاره شد، در هزینه سئو بر اساس عملکرد مهم انجام کار است و تا خدمت سئو انجام نشود، پرداختی هم در کار نخواهد بود. انتخاب خدمات سئو کلمه ای، برای کسانی مفید است که تمایل دارند سایت خود را برای تعداد محدودی کلمه کلیدی، بهینه نمایند.

بنابراین هر چه پیچیدگی فنی سایت بیشتر باشد، هزینه های سئو هم بیشتر خواهد شد. همچنین اگر در گذشته اقدامات اشتباه سئو یا تکنیک های کلاه سیاه روی سایت اعمال شده باشد، پاکسازی آثار منفی آنها زمان زیادی خواهد برد و به تبع آن هزینه سئو را افزایش می دهد. البته سئوکار ارزان لزوماً به معنای خدمات نامرغوب نیست، اما بدیهی است افرادی که سابقه طولانی تر و رزومه پروژه های موفق بیشتری دارند، ساعت کاری خود را گران تر می فروشند. هر آنچه در بالا ذکر شد، با افزودن دستورالعمل های زیر برای سئو محلی معتبر است. با دانستن این دستورالعمل ها علت هزینه های موجود در لیست قیمت سئو برای کاربر قابل درک است. در ادامه سعی می کنیم راهنمایی کنیم که چگونه می توانید متوسط هزینه سئو سایت را ارزیابی کنید.

بسته به توصیه های مشاور خود، ممکن است لازم باشد با تیم توسعه خود کار کنید. ما از ساعت 9 صبح الی 7 بعد از ظهر آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستیم. برای شناخت بیشتر و آشنایی کامل با مفاهیم سئو، پیشنهاد می کنیم مقاله سئو چیست را مطالعه نمایید. برای هر دسته، مجموعه کدسئو توضیح خواهد داد که شما به عنوان بخشی از آن سطح، چه چیزی به دست می آورید و به طور معمول می توانید انتظار داشته باشید که برای این نوع سئو هزینه کنید. ارائه‌دهنده خدمات سئو مشورت کنید و پیشنهادات آن‌ها را مقایسه کنید.

این محتوا برای کمک به سایت در رتبه بندی کلمات کلیدی خاص و به دست آوردن لینک های برگشتی ارزشمند مفید است. علاوه بر استراتژی بازاریابی محتوا، بسیاری از شرکت های سئو سرویس PR دیجیتال نیز ارائه می دهند که در آن به ساخت لینک های برگشتی به محتوا از طریق ارتباط و تقویت در شبکه های اجتماعی کمک می کند. سایت‌ها شرکتی قالبا محصولی برای ارائه ندارند و بیشتر با محتوا و نمونه کارهای خود، ترافیک جذب می‌کنند. در همین خصوص نیاز به محتوای باکیفیت براساس کلمات کلیدی مشخص شده دارند. محتواها باید همیشه به‌روز باشند و این خود بر هزینه بهینه سازی سایت تاثیر می‌گذارد.

این تحلیل‌ ها زمان‌ بر هستند و معمولاً پس از عقد قرارداد اولیه و شروع پروژه انجام می‌شوند. در مدل قیمت گذاری پروژه ای، یک بودجه کلی و سقف مشخص برای انجام کار تعیین می شود. در این حالت، مشتری و تیم سئو قراردادی با مبلغ ثابت ماهیانه منعقد می کنند که در آن، حجم و نوع خدمات لازم برای بهینه سازی سایت مشخص شده است. قبل از اینکه بتوانید بازده بالقوه درآمد از سئو را ارزیابی کنید، باید ترافیک ارگانیکی را که سئو خوبی برای شما ایجاد می کند بررسی کنید. برای این منظور، باید به برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل مراجعه کرده و برخی از مهم ترین کلمات کلیدی سایت خود را بررسی کنید.

تنها بر اساس عملکرد مستمر و مثبت، نتیجه در سئو روشن و مشخص خواهد بود. طراحی سایت اختصاصی به معنای کدنویسی شخصی از صفر تا صد یک سایت است. این سبک از سایت ها معمولا دارای سرعت های فوق العاده بالا، کدنویسی بهینه، قابلیت های فراوان و … هستند. اما موردی که سئو سایت اختصاصی را کمی مشکل تر از وردپرسی میتواند بکند، عدم تعامل صحیح متخصص برنامه نویس سایت با متخصص سئو در رفع نواقص سئوی سایت است. پیش از انجام پروژه سئو سایت وردپرسی با کارفرما مشاوره می شود و با توجه به بودجه، اولویت بندی لازم صورت می گیرد. این یعنی بازدید کننده بیشتر، که به معنای مشتریان بالقوه بیشتر و در نهایت فروش موفق‌ تر است که با این اتفاق سئو سایت قیمت منطقی برای شما خواهد داشت.

هر چند که بر اثر پاندمی کرونا میل جامعه و بسیاری از مشاغل به سمت کسب و کار های آنلاین پیش رفته است، اما در هر شرایطی با سرمایه گذاری در بخش سئو و اندکی صبر، نتایج فوق العاده ای می گیرید. بصورت ساده، SEO یا بهینه سازی برای موتور های جستجو به شما کمک می کند تا توسط مخاطبین آنلاین که در حال جستجو در یکی از سرچ انجین هایی مانند Google و Bing هستند، دیده شوید و محتوای خود را در اختیار آن ها بگذارید. روزانه چندین هزار مقاله، محصول و خدمت در سطح وب منتشر می شود و گوگل چگونه تشخیص می دهد که کدام وبسایت باید در رتبه 1 و کدام سایت باید در رتبه 40 قرار بگیرد؟ پاسخ این سوال همان سئو است که فرایندی کمی پیچیده دارد. ظاهراً روش ساده و جذابی به نظر می رسد ولی باید گفت که این مدل، محدودیت ها و معایب زیادی دارد. اولاً رقابت بر سر هر کلمه می تواند دائماً در حال تغییر باشد و دستیابی به رتبه خوب برای هر کلمه زمان متفاوتی می برد.

هرچه رقابت‌تر در یک کلمهٔ کلیدی بیشتر باشد صفحهٔ آن کلیدواژه سخت‌تر به صفحهٔ نخست گوگل می‌رسد و نیاز به کار و تلاش بیشتری دارد. در سئو داخلی به بهبود سرعت سایت، بهینه‌سازی محتوا، متا تگ‌ها، خطاهای ۴۰۴، کدنویسی و سرور و هاست پرداخته می‌شود و هزینه سئو براساس میزان کاری که باید بر روی سایت انجام شود تعیین خواهد شد. اما با این حال تعرفه سئو سایت فروشگاهی به ویژگی‌های سایت و کسب‌وکار شما بستگی دارد. هدف اصلی این وب‌سایت ارائه تصویری حرفه‌ای از شرکت، ارتباط با مشتریان، شرکای تجاری و سایر ذینفعان است. سئو سایت شرکتی به این سازمان‌ها کمک می‌کند تا بهتر به هدف خود رسیده و سایتی مناسب برای کاربران و گوگل داشته باشند.

به طور کلی هرچقدر کلمات کلیدی سخت تر و رقابتی تر باشند، هزینه سئو بیشتری برای رسیدن کلمات به صفحه اول گوگل لازم است. کلمات سخت تر معمولا یک یا دو سیلابی و کلمات آسان تر چند سیلابی و هدفمندتر هستند. تعرفه سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به رتبه سایت رقبا، کلمات کلیدی، ایجاد یا بهینه سازی بلاگ، موارد مربوط به سئو تکنیکال، بک لینک ها، و موارد دیگر اشاره کرد. زمانی که پروژه سئو سایتی به یک شرکت خدمات سئو یا سئوکاری سپرده می شود، باید سایت را از صفر تا صد بهینه سازی کند. بعد از اتمام پروژه و دستیابی به اهداف تعیین شده، رتبه های سایت تقریبا پایدار خواهند بود، چراکه از روش های کلاه سفید برای افزایش ارگانیک رتبه استفاده شده است. قیمت گذاری سئو بصورت پروژه ای، بر اساس پارامتر های مورد توافق در جلسه مشاوره سئو مانند افزایش ورودی سایت به میزان مشخص، بهبود رتبه در کلمات کلیدی که اکنون رتبه دارند، لینک سازی و … تعیین میگردد.

مهم ترین عامل کلمات کلیدی هدف و تعداد خدماتی است که از شرکت سئو دریافت می کنید. در واقع اگر شما فونداسیون سایت را درست بچینید در ادامه ادامه کار بسیار راحت می شود. درست است که ممکن است هزینه دستمزد شرکت سئو با تجربه بیشتر باشد، اما در ادامه در صرف هزینه های شما (به علت استفاده از راهکار های درست و اصولی سئو) کاهش پیدا می کند. سئو فنی سایت یکی از مهم ترین کارهایی هست که برای بالا اومدن سایت باید انجام شود. هم چنین افزایش سرعت سایت (اگر سایت وردپرسی دارین افزایش سرعت وردپرس ) یکی از موارد مهم در ثمربخش بودن تلاش های سئوکار است.

در دنیا هم بر اساس معیار وبسایت WebFX که یکی از آژانس های برتر سئو است، تعرفه سئو وبسایت از 1500 تا 3500 دلار در ماه بخش بندی شده است. به عنوان مثال افزونه سئو رنک مث یا یواست سئو اکثر موارد مربوط به سئو داخلی مانند بررسی محتوا، درج متای تایتل و توضیحات، ساخت نقشه سایت و … را به آسانی انجام می دهد. اما برای دریافت این موارد در سایت های اختصاصی نیاز به کدنویسی دولوپر سایت و صرف زمان انتظار بیشتری است. سئو یک فرآیند است و یک شرکت سئو حرفه ای و با تجربه ابتدا فعالیت های مورد نیاز وبسایت را با توجه به پیشینه و وضیعت فعلی سایت می سنجد. برای اینکه از آن نتیجه بگیرید باید حداقل 4-6 ماه روی وبسایت فعالیت کنید. طبیعتا بعضی از موارد فقط یکبار نیاز به اجرا دارد و پس از برطرف شدن مشکل باید به اولویت های دیگر در سئو پرداخت.

در هر صورت سئوکار سعی می‌کند بر اساس قوانینی که در این زمینه وجود دارد به طور کاملا یونیک و ایده‌آل محتواها را در وب‌سایت بارگذاری کند. یک وب سایت زمانی دارای سئو و فرآیند بهینه‌سازی موفق خواهد بود که نتیجه آن رتبه دهی بهتر سایت نسبت به رقیبان شما باشد. زمانی که کاربر یک عبارت یا کلمه کلیدی خاصی را در سرچ بار گوگل جستجو می‌کند. یعنی هر وب سایتی که بهینه سازی و سئو بهتری داشته باشد در صفحات اول و رتبه های بالاتر قرار دارد. دلیل ساده آن این است که ماهیانه مبلغی بین 8 تا 20 میلیون تومان هزینه کرده و خیال خود را طور کامل از سئو و بهینه سازی سایت خود راحت می کنید و بر دیگر نقاط سایت خود متمرکز می شوید. اینکه لیستی از کلمات کلیدی را آماده کرده و به سئوکار برای آوردن به صفحه اول گوگل بدهید، کار ساده ای است، اما ما این نوع از خدمات سئو را به کسب و کارها پیشنهاد نمی کنیم.

مرسوم‌ترین روش پرداخت هزینه سئو سایت، پرداخت هزینه بصورت ماهانه است. این روش در بلند مدت بهترین نتیجه را برای کارفرما در پی خواهد داشت. این‌گونه قراردادها معمولا بصورت سالیانه منعقد می‌شوند و مجری سئو توانایی تنظیم یک استراتژی سئو بلند مدت و توجه به بهبود همه جنبه‌های سئو در سایت را خواهد داشت. در این مدل قیمت‌دهی تلاش مجری پروژه سئو، رفع اغلب نواقص موجود در سئوی سایت هست. یکی از اصلی‌ترین عواملی که بر قیمت سئو تاثیر می‌گذارد، میزان رقابت در صنعت و کلمات کلیدی مرتبط با آن است.

قیمت سئو ماهانه سایت ماهیانه یعنی اینکه به صورت ماهیانه فعایت بهینه سازی بر روی وب سایت شما صورت پذیرد. برخی از مشتریان به دلیل نداشتن اطلاع کافی در سئو از عنوان هایی مثل خرید سئو برای سایت و خرید سئو سایت استفاده می کنند، این اصطلاح به اشتباه رایج شده است و در تعرفه بهینه سازی سایت همچین چیزی وجود ندارد. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. اگر شما بخواهید دست به استخدام سئوکار یا یک شرکت سئو معروف برای پیاده سازی سئو محلی کنید، احتمالا می بایست 5 میلیون تومان در ماه در نظر داشته باشید. با یک تماس می‌توانید از خدمات سئوی سایت برای حضور در نتایج جستجو، بهبود رتبه و افزایش فروش بهره‌مند شوید و  از رقبای خود پیشی بگیرید. همانطور که موتورهای جستجو تکامل یافته اند، الگوریتم های آنها نیز تغییر کرده است.

در مقایسه، آژانس های سئو با قیمت های مناسب تجربه کاملا متفاوتی را ارائه می دهند. در عوض، آن‌ها کمپین شما را از صفر می‌سازند و زمان خود را به کسب و کار، صنعت، محصولات و حتی رقبا اختصاص می‌دهند. به همین دلیل است که آژانس ها می توانند قیمت خدمات کمتر از 100 دلار در ماه ارائه دهند. شخصی که حساب شما را مدیریت می کند مجبور نیست برای تحقیق در مورد کسب و کار شما زحمت بکشد، آنها می توانند از راه اندازی طرح یکسان و مناسب خود صرف نظر کنند. اگر با سئو آشنایی دارید، می‌دانید که روش‌های کپی و پیست کارایی ندارند. مانند هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ، سئو به برنامه ای متناسب با کسب و کار شما نیاز دارد.

توجه به این نکته مهم است که سئو یک فرآیند پیچیده و پویاست و آموزش سئو تضمینی برای شما نیازمند پویایی و به روز رسانی اطلاعات خود می باشد. متوجه این موضوع خواهید شد که برای بهینه سازی وب سایت به چه پارامترهایی لازم است. به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود. پاسخ به این سوالات علاوه بر مشخص کردن اولویت ها، حجم کار مورد نیاز را نیز روشن می کند. در بسیاری از سناریوها، کارهایی که می بایست انجام شود، جدا از قیمت سئو مشابه هستند.

خوشحالیم که بعد از گذشت نه سال، تمامی اتفاقات مثبت مان را با شما شریک باشیم. خدمات سئو خارجی سایت بخصوص لینک بیلدینگ توسط تیم مجرب سئو ایران وب لایف صورت می پذیرد. برای مشاهده قیمت لینک بیلدینگ طبیعی و اصولی به صفحه خرید بک لینک مراجعه کنید. همانطور که می بینید طیف قیمت ها به نسبت وسیع است ولی در کل به غیر از موارد بسیار خاص یا ارائه دهندگان بسیار مبتدی، بازه متوسط بین 5 تا 50 میلیون در ماه می چرخد. گرچه نکته مهم تر اینجاست که صرفاً قیمت پایین تر، دلیل بر انتخاب بهتر نیست و همیشه باید در کنار قیمت، کیفیت، نتیجه و پشتیبانی ارائه دهنده سئو را هم در نظر گرفت. مزیت اصلی قیمت سئو پروژه ای، مشخص بودن دقیق اهداف و نتایج مورد انتظار برای مشتری است.

گوگل سایت‌هایی که از این نوع سئو استفاده می‌کنند را جریمه می‌کند و آن‌ها از صفحهٔ اول نتایج خود حذف می‌کند. به عبارت دیگر استفاده از سئو کلاه سیاه تمام زحمات و هزینۀ شما را به هدر خواهد داد. ممکن است شما بخواهید برای وبسایتتان فقط یکی از روش‌های سئو را انجام دهید. در این صورت شرکت‌هایی هستند که فقط سئو داخلی یا سئو خارجی را برای وبسایت شما انجام دهند. برای اینکه نتیجۀ مناسبی بگیرید و بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و به نتیجۀ دلخواه خود برسید باید از انواع روش‌های سئو به صورت هم‌زمان استفاده کنید.

داخل لیست قیمت سئو معمولا ستونی به سئو ارزان قیمت اختصاص داده می شود که به سئوی پایه برای سایت های تازه تأسیس نیز معروف است. این سرویس اغلب برای مشاغل کوچک با بودجه محدود بازاریابی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال باغبانی، پیمانکاران ساختمانی محلی، آرایشگاه ها و صنایع وابسته می توانند از این نوع سئو استفاده کنند. این نوع قیمت برای سایت های محلی و تازه کارها با بودجه کم، مفید به نظر می رسد. هنگام بحث در مورد متوسط ​​هزینه سئو مهم است که فراتر از هزینه های مالی در نظر گرفته شود.

در این روش شاید یک پارامتر مشخص برای سنجش عملکرد سئو کار وجود نداشته باشد. زیرا بر اساس نتیجه نیست و تنها قرارداد می کنید که یک فرد متخصص تعداد ساعت های مشخص روی سایت شما کار کند. در توضیح لیست قیمت سئو می خواهیم هر کدام از این روش را در ادامه بررسی کنیم. ولی خب اکثر کسب و کارها در این سطح نیستند و احتمالاً بودجه ماهانه شان برای سئو بین این دو نقطه حدی است. مزیت قیمت سئو ساعتی برای مشتری این است که هزینه را کاملاً تحت کنترل دارد و مطابق با ساعت کاری که تعیین می‌کند، پرداخت انجام خواهد داد.

در صورت امکان نظرات کاربران در سایت‌های مختلف در مورد خدمات سئو شرکت مورد نظرتان را بخوانید. نظرات منفی و مثبت را بخوانید و این نکته را مد نظر داشته باشید که هیچ کسب و کاری توانایی کسب رضایت همه مشتریانش را ندارد. در صورت وجود نکته منفی تکراری ذکر شده در نظرات مختلف بهتر است از همکاری با آن آژانس سئو صرف نظر کنید. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین و وب‌سایت‌ها پیش می‌آید، قیمت سئو است. در صنایع پررقابت، تلاش بیشتری برای رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل نیاز است.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری